Propojení...

W1siziisijiwmtyvmdqvmtuvmtevmjgvmtyvmtuxl0tyb2sgms5fumwzzwqgcg9ob3zvcmvtxziwmdb4ndiwx3b4xzmzlmpwzyjdlfsiccisinrodw1iiiwimjawmhgyntqjil1d

Jak se připravit na pohovor - Krok 1. - Před pohovorem

Jak se připravit na pohovor - Krok 1. - Před pohovorem

Jak se připravit na na pohovor? Máme pro vás 3 kroky k úspěchu!

Reagovali jste na pracovní nabídku a pozvali vás na pohovor? To znamená, že jste svým životopisem nebo motivačním dopisem zaujali. Nyní se na pohovor musíte perfektně připravit a nenechat nic náhodě. Nachystejte se na něj s naším návodem ve 3 jednoduchých krocích!

Krok 1. - Před pohovorem

Krok 2. - V den pohovoru

Krok 3. - Průběh pohovoru

Jak se úspěšně připravit na pohovor? Krok 1. – PŘED POHOVOREM

Máte pouze jednu šanci na to, abyste udělali co nejlepší dojem. Personalistovi stačí 30 vteřin. Máme pro vás několik rad, jak během nich co nejlépe zapůsobit. Podívejte se na první část přípravy na pracovní pohovor.

Najděte si informace o společnosti

Získejte co nejvíce informací o společnosti (o její firemní kultuře, produktech, službách, trendech, projektech a finanční situaci). Jako zdroj důležitých informací využijte sociální sítě či internetovou stránku společnosti. Zjistěte si něco také o její konkurenci, může vám to nahrát významné body.

Náš tip: Zeptejte se i přátel a známých na sociálních sítích, zda znají někoho, kdo pracuje pro danou organizaci, abyste o ní zjistili co nejvíce.

Zjistěte si informace o osobě, která povede váš pohovor

Zkuste zjistit, kdo s vámi bude vést pracovní pohovor (jeho jméno a pozici ve společnosti). Pokud víte, kdo pohovor povede, můžete odhadnout některé otázky pohovoru a lépe se na něj připravit.

Pohovor s personalistou, nebo s budoucím nadřízeným?

Personalista (recruiter) má za úkol určit nejvhodnější kandidáty na danou pozici a poslat je do dalšího kola. Nevhodným uchazečům oznámí, že už nepokračují do dalšího kola. Personalista se vždy ptá jen na obecné věci a jeho cílem je získat nejvíce informací o osobnosti. Většinou používá obecné a šablonovité otázky.

Pokud přejdete přes personalisty, ve druhém kole se dostanete k nadřízenému (nebo rovnou k řediteli). V tomto případě už jde o osobu, která je v oboru odborníkem. Ukažte proto vaše zkušenosti z praxe. Zajímat se ale bude také o vaše profesní dovednosti, konkrétní zkušenosti, motivaci a osobnost. A v neposlední řadě bude zjišťovat, jak řešíte různé krizové situace nebo zda zapadnete do kolektivu.

3 otázky, na které musíte znát odpovědi

Příprava je pro váš úspěch velmi podstatná. Odpovězte si na 3 důležité otázky.

  • Proč chcete na této pozici pracovat?
  • Jaká je vaše představa o platu?
  • Kdy můžete nastoupit?

Náš tip: Nezapomeňte se také připravit na nejčastěji kladené otázky při pohovoru.

Popis pracovní pozice

Nejlépe se na den D připravíte tím, že si projdete popis pracovní pozice a kritéria výběru. Podívejte se na povinnosti vyžadované pro danou pozici a vzpomeňte si na příklady, kdy jste takové úkoly plnili v minulosti. O svých dosavadních pracovních zkušenostech byste měli být schopní podrobně vyprávět.

Zkušenosti a reference

Tazatelé po vás také mohou chtít, abyste prokázali své hlavní dlouholeté zkušenosti, dovednosti nebo dodali pracovní posudek od vašeho bývalého zaměstnavatele.

Náš tip: Nebojte se během pracovního pohovoru klást otázky týkající se popisu pracovního místa či společnosti. Ukážete tak svůj zájem o pracovní místo i budoucího zaměstnavatele.

Pohovor v cizím jazyce

Pokud jste uvedli, že ovládáte některý cizí jazyk, může se stát, že bude část rozhovoru vedena v cizím jazyce. Před pohovorem si proto ještě jednou přečtěte váš životopis či motivační dopis v angličtině nebo němčině, abyste nezapomněli cizí slovní spojení pro popis své práce.

Někdy mají lidé problém prodat se a vyzdvihnout své silné stránky. Při pohovoru je však velmi důležité uvést:

  • klíčové silné stránky
  • klíčové charakterové vlastnosti
  • kvalifikaci a zkušenosti
  • klíčové úspěchy a poučení ze selhání
  • proč chcete danou pozici
  • proč chcete pracovat pro danou společnost
  • proč by měla společnost přijmout právě vás

5 tipů na závěr

  1.  Připravte si na pohovor všechny potřebné dokumenty (např. vytištěný životopis, motivační dopis nebo pracovní posudek).
  2. Shrňte si nahlas váš životopis a zobrazte nejčastěji kladené otázky.
  3. Před pohovorem se snažte uklidnit. Berte pohovor jako setkání, na kterém chcete ukázat to nejlepší ze sebe.
  4. Jděte včas spát, abyste měli ráno dost času a přišli na pohovor klidně a bez shonu.
  5. Přijďte včas!