jak funguje zprostredkovani prace pres personalni agenturu

Jak funguje zprostředkování práce přes personální agenturu

Jak funguje zprostředkování práce přes personální agenturu

Personální agentury v současné době hrají na trhu práce velmi důležitou roli. Řada společností totiž hledá vhodné kandidáty pouze prostřednictvím jejich služeb. O některých nabídkách zaměstnání se tak jednoduše jinak než přes pracovní agentury nemáte šanci dozvědět. Finanční prostředky získává agentura od společnosti, které najde nové zaměstnance, takže pro kandidáty jsou její služby bezplatné.

Průběh výběru vhodného kandidáta

  • Nejprve dostane pracovní agentura požadavky od společnosti, která hledá nového zaměstnance. Nabídku pak agentura inzeruje nejen na svých stránkách, ale také na specializovaných pracovních portálech. Talenty hledá i na internetu, skrze sociální sítě, doporučení a vytipované kandidáty přímo kontaktuje. Uchazeči o práci pak v případě zájmu zasílají agentuře životopis. Ti, jejichž životopis už agentura má, pouze kontaktují svého konzultanta s informací, že mají o práci zájem.
  • Personalista si vytipuje vhodné uchazeče, kterým zavolá a udělá s nimi první rozhovor, během kterého si ověří jejich komunikační a jazykové schopnosti. Vybraní kandidáti jsou následně pozváni na osobní pohovor do pracovní agentury.
  • Někdy musí uchazeč, mimo pohovor, své kompetence prokázat prostřednictvím písemného jazykového testu, psychometrického online testu, krátkou prezentací či skupinovým assessment centrem.
  • V případě, že kandidát prokáže, že je kompetentní k tomu, aby pracovní místo získal, doporučí jej pracovní agentura dané firmě na pohovor.
  • Před absolvováním pohovoru vás konzultant agentury kontaktuje a informuje o tom, na co má dávat pozor a čeho se vyvarovat. Odkáže vás také na materiály jako Otázky při pohovoru nebo Jak se připravit na přijímací pohovor. Poté následuje osobní schůzka u zaměstnavatele.
  • Pokud si vás společnost vybere, dostanete nabídku k podepsání pracovní smlouvy.
  • Po celou dobu výběrového řízení jsou kandidáti v kontaktu s personalisty, kteří je informují o výsledcích pohovorů a testů. V případě neúspěchu získá každý kandidát zpětnou vazbu v podobě rozebrání příčin neúspěchu a případných chybách, kterých se dopustil, a kterým by se měl v budoucnu vyhnout.
  • Má-li kandidát zájem o nové nabídky zaměstnání, měl by reagovat opětovným zasláním životopisu či kontaktováním osobního konzultanta.​

Hledáte-li práci, podívejte se naši nabídku stálých zaměstnání či brigád. Pokud si nejste jisti, zda má opravdu smysl hledat práci přes agenturu, přečtěte si článek 10 důvodů, proč si hledat práci skrze personální agenturu.

Kompletní nabídku aktuálních pozic naleznete ZDE.