navod, jak se zaregistrovat a vyplnit profil na LinkedIn

Návod, jak se zaregistrovat a vyplnit profil na LinkedIn

Návod, jak se zaregistrovat a vyplnit profil na LinkedIn

LinkedIn je s 300 miliony aktivních uživatelů nejpopulárnější profesní sociální sítí na světě. Využívají ho profesionálové po celém světě k hledání práce, zaměstnanců nebo navazování užitečných kontaktů. Přečtěte si podrobný návod, jak si založit a správně vyplnit profil na LinkedInu.

1. Zaregistrujte se

Každá sociální síť vyžaduje registraci a LinkedIn není výjimkou. Jednodušše navštivte domovskou stránku, kde vás přivítá okno s nadpisem Join the world's largest professional network. Napravo pod nadpisem vyplňte krátký formulář, do kterého zadejte své jméno, příjmení, e-mail a heslo. S těmito údaji se budete na LinkedIn přihlašovat.


 

Po vyplnění formuláře klikněte na tlačítko Join now, které vás přesměruje na další formulář. Tam vyplňte informace o svém bydlišti a současném pracovním stavu – zaměstnán, hledám práci nebo student.

Podle svého pracovního stavu vyplňte další informace o své současné nebo minulé pracovní pozici a uveďte název firmy nebo školy, ve které momentálně působíte. Následně klikněte na tlačítko Create my profile.

 

2. Aktivace účtu

Po absolvování předešlých kroků vás čeká ověření e-mailové adresy, kterou jste zadali na začátku celého procesu. Prohlédněte si e-mailovou schránku, otevřete přijatý e-mail a klikněte na Confirm your email address.

 

3. Spojte se s kolegy a známými

Gratulujeme, svůj účet jste aktivovali. Teď následuje několik kroků, které vám pomohou nastartovat váš profil. LinkedIn vás vyzve, abyste znovu zadali svoji e-mailovou adresu a na jejím základě vám navrhne seznam lidí, které máte v kontaktech na jiných sítích. Díky tomu najdete mnohem snadněji své známé, kteří již mají na LinkedInu vytvořený účetNetworking neboli navazování a udržování profesních kontaktů je velmi důležitou součástí pracovního života.

4. Vyberte si typ účtu

Ještě předtím než si začnete zvelebovat svůj profesní profil, vyberte si typ účtu. Na výběr máte placený Premium (od 24,95 € za měsíc) nebo bezplatný Basic účet, který je zdarma, ale jeho funkce a možnosti jsou omezené. Pro začátek si určitě vystačíte s Basic účtem, který si budete moci kdykoli změnit na Premium.

5. Vyplňte si profil

LinkedIn vás krok za krokem provede vyplňováním profilu. Postupně vyplníte následující údaje: Experience (zkušenosti), Skills & Expertise (znalosti a dovednosti), Education (vzdělání), Languages (jazyky) a Photo (profilová fotografie).

Nebojte se, profil si můžete kdykoliv znovu upravit kliknutím na Edit profile – napravo od profilové fotografie. Doporučujeme vám ho vyplňovat v angličtině, ale záleží na vás a vašich ambicích. Buďte struční, informativní a nevymýšlejte si.

a.    Kde jste pracovali? (Experience)

Do kolonky Experience zadejte informace o svém současném zaměstnání. Nezapomeňte také na své předchozí pracovní zkušenosti. Uveďte název firmy, pracovní pozice a časové rozmezí. Důvěryhodnost zvýšíte doplněním krátkého popisu vykonávané činnosti.

b.    Kde jste studovali? (Education)

V části Education vyplňte nejvyšší dosažené vzdělání. Nebojte se vyplnit i přesné údaje, kdy jste studium ukončili, a zkuste si vzpomenout také na aktivity, které jste během studia vykonávali.

c.    Řekněte o sobě více (Additional Info)

V části Personal Details máte možnost zveřejnit své osobní údaje jako datum narození a rodinný stav. Sami si také nastavíte, kdo bude mít oprávnění tyto informace vidět. Kolonka Interests je místem pro vaše hobby, zájmy či aktivity, které provádíte mimo své pracoviště.

d.    Znalosti a dovednosti (Skills and Expertise)

Nebojte se odtajnit své silné stránky. Heslovitě vepište dovednosti a znalosti, které ovládáte. Na základě těchto údajů si vás HR specialisté sami snáze vyhledají. Jednotlivé dovednosti vám navíc mohou vaši kolegové a známí hodnotit a zvyšovat tak atraktivitu vašeho profilu.

e.     Stručné shrnutí (Summary)

Stručně shrňte svou osobnost, profesní směřování a oblasti, ve kterých se pohybujete. Sekci Summary pravidelně aktualizujte tak, aby co nejpřesněji vystihovala vaše současné zaměření.

f.     Připojte multimediální obsah

Na LinkedIn také můžete vkládat obrázky, videa, prezentace nebo textové dokumenty. Vytvořte si tak portfolio prací, na kterých jste se podíleli. Vizuální obsah je na internetu velmi důležitý, nebojte se ho tedy zapracovat i do vašeho profilu.

g.     Jazyky, certifikáty a ocenění

V pravém sloupci najdete širokou nabídku okruhů, které můžete vyplnit a zvýšit tak atraktivitu svého profilu:

  • Jazyky, kterými se domluvíte, a úroveň jejich znalosti
  • Projekty, na kterých jste pracovali
  • Publikace jako například kniha, diplomová práce nebo články v časopisech
  • Organizace, ve kterých jste působili
  • Dobrovolnou činnost
  • Udělená ocenění
  • Absolvované kvalifikační kurzy
  • Získané certifikáty
  • Výsledky provedených testů

Líbil se vám náš průvodce registrací na sociální síti LinkedIn? Podívejte se také na oficiální YouTube profil společnosti LinkedIn, kde najdete další zajímavé návody. A nezapomeňte si také přečíst našich 7 tipů, jak si na internetu získat a udržet dobré jméno.

Kompletní nabídku aktuálních pozic naleznete ZDE.