Grafton: Rychlost rozhoduje. Uchazeči o práci chtějí reakci zaměstnavatele ideálně do týdne
Praha 29. července 2025 - Uchazeči o práci si ve výběrovém řízení nejvíce cení rychlosti. Na zpětnou vazbu chtějí čekat ideálně jeden týden.
Recepční představuje první kontakt telefonujícího či příchozího s firmou. Důležité je tedy příjemné vystupování, poměrně často se může hodit alespoň základní znalost cizího jazyka. Recepční v menších firmách bývají pověřováni i některými administrativními úkoly, jako je třídění pošty, či kancelářskou podporou ostatních kolegů.
Druhy pozic a mzdové ohodnocení
Recepční buď pouze přijímají a přepojují hovory, evidují a podle potřeby směřují návštěvy, případně připravují občerstvení, obvykle pro návštěvy. Mívají však také na starosti část agendy, která jinde patří asistentům či sekretářkám. Mezinárodní firmy běžně požadují znalost angličtiny, nebo němčiny.
Již po roční praxi můžete očekávat mzdu v rozmezí 18 – 25 tisíc korun.
Recepční - nejčastější požadavky
Proč pracovat jako recepční
Recepční je velmi dobrou startovací pozicí pro vstup do firmy a získání prvotní praxe. Z tohoto místa se dá například propracovat až na pozici vedoucího kanceláře, office manager. Personál recepce také přichází, jako jediný, do kontaktu? se všemi zaměstnanci firmy. To mu může otevřít dveře k asistentským, ale i k obchodním pozicím.