Office manažer/ka je hlavou administrativních složek, jež zajišťují servis pro obchodní činnost firmy. Odpovídá za běžný provoz kanceláří, řídí sekretářky, recepční a další podpůrné pozice. Zkrátka vede firemní týl, aby výkonné složky měly volné ruce pro svoji práci.
Druhy pozic a mzdové ohodnocení
Office manažer/ka je zodpovědný/á za kompletní provoz kanceláře. Jeho/její agenda často zahrnuje vedení HR agendy, starost o vozový park (fleet management) a správu kanceláří nebo budov (facility management), komunikuje s dodavateli, úřady, finančními institucemi, spravuje firemní dokumentaci (smlouvy atp.), může vystavovat faktury a spolupracovat s účetní. Vede podřízené (asistentky, recepční). Office manažer/ka, nejlépe pokud hovoří anglicky, může očekávat minimální mzdové nabídky od 18 tisíc korun (Olomoucký kraj) po 55 tisíc (Praha). Nejčastěji se však nabízená mzda pohybuje v rozmezí 25 až 35 tisíc Kč.
Office manažer/ka – nejčastější požadavky
- Minimálně SŠ vzdělání
- Praxe z pozice asistent/ka alespoň 2 roky
- Znalost kancelářských programů MS Office
- Komunikativnost
- Organizační schopnosti
- Angličtina
Proč pracovat jako Office manažer/ka
Na pozici office manažer/ka se dobře naučíte pracovat s různými typy lidí s různým vzděláním a různou pracovní náplní. Je to dobrá průprava pro případné pozdější vyšší funkce. Mimo jiné právě proto, jak široký záběr musí dobrý kvalitní office manažer/ka zvládnout. Dobrý office manažer je nepostradatelnou součástí firmy. V této pozici navíc často získáte zkušenosti s vedením podřízených.