Revoluce v benefitech se nekoná, preference zaměstnanců se stále míjí s nabídkou zaměstnavatelů
Praha 17. dubna 2024 - I navzdory obavám z dopadu vládního konsolidačního balíčku na oblast zaměstnaneckých benefitů k žádnému kritickému scénáři...
Pracovní trh zažívá těžké období. Firmy se snaží hledat lidi všemi kanály a prostředky. Díky tomu se mění způsoby, které využívají při hledání zaměstnání uchazeči o práci. Tradiční inzerce v médiích či na úřadech práce již ztrácí efekt. Lidé hledají zejména na internetu (95 procent), přes personální agentury a na doporučení svých známých. Poslední jmenovaný způsob přitom meziročně zaznamenal vůbec nejvyšší nárůst.
„Referenční program v uplynulém roce zavedla většina velkých českých zaměstnavatelů. Za doporučení nového kolegy tak mohou stávající zaměstnanci inkasovat nemalé odměny,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment, a dodává: „Kromě těchto odměn, které se u běžných profesí pohybují v rozmezí od tisíce do pěti tisíc korun, ale výjimkou nejsou ani programy na doporučení za desítky tisíc. Firmy zavádějí i příspěvky náborové, tedy jednorázové odměny pro nové zaměstnance.“
Celý článek naleznete zde.