Propojení...

W1siziisijiwmtkvmdivmtkvmtmvmtqvmjqvntawl3zlzg91y8otihbyb2rlam55lmpwzyjdlfsiccisinrodw1iiiwimjawmhgyntqjil0swyjwiiwib3b0aw1pemuixv0

Sales a marketing

Sales a marketing

Práce v Sales & Marketingu – vývoj, trendy, platy

Sales a marketing zažívá nebývalý rozmach, a proto v něm najde uplatnění mnoho různorodých profesionálů i absolventů škol rozličných oborů. V obchodě a marketingu totiž nejde ani tak o vzdělání, ale spíše o zkušenosti, obchodní myšlení a osobní schopnosti. Podívejte se, jaké uplatnění a ohodnocení v oblasti obchodu a marketingu můžete očekávat.

Absolventi obchodnických a marketingových oborů

  • Většina zaměstnanců v obchodě a marketingu se rekrutuje ze společensko-vědních a ekonomických oborů – ty v roce 2013 podle ČSÚ studovalo přes 120 000 osob, a ženy mezi nimi dominovaly podílem 62 %.
  • Absolventů humanitních a společenských věd bylo přitom v roce 2014 přes 14 000; z ekonomických věd a nauk absolvovalo ve stejném roce přes 23 000 studentů.
  • V marketingu je typicky poptávka hlavně po sociolozích a absolventech oboru Marketing a PR. Ovšem v internetovém marketingu do hry vstupují i informatici, programátoři a grafici.
  • V obchodě na vzdělání primárně nezáleží. Důležitá je schopnost aktivně nabízet produkty a služby a přinášet nový byznys do firmy.

Poptávka zaměstnavatelů

  • Obchodní zástupci jsou na trhu práce vůbec nejpoptávanějšími pracovníky, což je dáno potřebou firem neustále rozšiřovat svůj byznys a aktivně nabízet své služby a výrobky.
  • Pro obchodní pozice nižší úrovně také neexistují výraznější kvalifikační bariéry, což skýtá uchazečům z různým oborů možnost uplatnění.
  • Firmy i tak ovšem obvykle vyžadují 2 roky pracovních zkušeností, a to včetně prokazatelných výsledků. Podmínkou bývá i znalost anglického nebo německého jazyka na výborné úrovni podle zaměření na konkrétní zahraniční trh.
  • Co odrazuje mnoho uchazečů od práce obchodního zástupce je motivační způsob odměňování např. na základě počtu uzavřených smluv. Odradit je může i spolupráce formou živnostenského listu.
  • Práce v marketingu je momentálně velice „in“, ale mezi pracovníky je velká fluktuace a obor se neustále vyvíjí. Proto firmy hledají stále nové PPC specialisty, SEO konzultanty, projektové manažery, account manažery nebo brand manažery, a to nejčastěji se 2 roky praxe a znalostí AJ.

TOP  vypisované pozice u personální agentury Grafton

  • Marketingový ředitel
  • Marketing Manager
  • PR Manager
  • PR Specialist
  • Brand Manager
  • Specialista PPC
  • Obchodní ředitel
  • Obchodní manager
  • Obchodní zástupce
  • Nákupčí

Vývoj mezd v obchodě a marketingu

Průzkum personální agentury Grafton v oblasti sales & marketing odhalil trend mírně rostoucích platů, přičemž nejvyššího platu obvykle dosáhnete v  Praze, v Brně a v Liberci.

  • Obchodní a marketingový ředitel si v roce 2013 vydělal až 90 000 korun měsíčně, v roce 2014 už to mohlo být i 120 000 korun v hl. m. Praze.
  • Obchodní zástupci si příliš nepolepšili - stále si mohou měsíčně vydělat zhruba 35 000 – 50 000 korun. Nejlepší výdělky čekaly v roce 2014 na obchodníky v Praze, Ostravě a Českých Budějovicích.
  • Marketingový specialista s 2-5 lety praxe si v závislosti na regionu vydělá zhruba 21 000 – 45 000 korun měsíčně, tedy cca o 5000 korun více v meziročním srovnání. Nejnižší plat ho pravděpodobně čeká ve Zlíně, nejvyšší v Praze.
  • Brand manažer si v roce 2013 mohl vydělat až 70 000 korun (hl. m. Praha), v roce 2014 už to ale bylo jen zhruba 60 000.

Pokud vás láká práce v obchodu nebo marketingu, prohlédněte si aktuální pracovní nabídky personální agentury Grafton Recruitment. Zjistěte více i o dalších kariérních možnostech na českém trhu práce, naučte se, jak napsat životopis, nebo kontaktujte naše odborné konzultanty, kteří vám pomohou vybrat vhodnou pozici přesně pro vás.