hr generalist/personalista

HR generalist/personalista

HR generalist/personalista

Personalista/ka má (v některých firmách jako jediný) na starosti celou agendu ohledně zaměstnanců, jmenovitě: nábor zaměstnanců, jejich adaptaci a zaškolení, vzdělávání a rozvoj, hodnocení, odměňování i propouštění. Obstarává též veškerou související administrativu, při čem spolupracuje s mzdovou účetní. Jako samostatná se tato pozice objevuje hlavně v malých společnostech. Personalista je mostem mezi zaměstnanci a vedením firmy, na něhož by se s důvěrou měly obracet obě dvě strany.

Druhy pozic a mzdové ohodnocení

Některé firmy hledají pouze personalisty/ky, jiné tuto funkci kombinují s mzdovou účetní. Personalista může být samostatný, nebo součástí týmu, vedeného nejčastěji HR manažerem. Nabídka mzdy se obvykle pohybuje v širokém rozmezí od 25 do 40 tisíc korun, ale v Praze a Brně může být i vyšší v závislosti na počtu zaměstnanců firmy

Personalista/ka -  nejčastější požadavky

  • Minimálně SŠ vzdělání
  • Praxe z pozice HR administrátor/Office manažer alespoň 2 – 3 roky
  • Znalost související legislativy – Zákoníku práce
  • Znalost kancelářských programů příp. softwaru pro interní evidenci (SAP, PeopleSoft atp.)
  • Komunikativnost
  • Angličtina (Jestli chcete vědět, na jaké úrovni je vaše znalost anglického jazyka, vyplňte si náš jazykový test.)

Proč pracovat jako personalista/ka

Personalista zná silné a slabé stránky zaměstnanců firmy. Je proto velmi důležitým člověkem pro management kvůli plánování lidských zdrojů do budoucna. Zároveň je personalista často hlasem běžných zaměstnanců, jejichž názor může managementu tlumočit. je průběžně ve styku s lidmi, ale většinou jim nemusí nic nabízet, na rozdíl od obchodníků. Naučí se dobře odhadovat lidi, což je dovednost využitelná v každé vedoucí pozici. Tím, že personalista často zajišťuje školení personálu, rozvíjí průběžně i své znalosti a dovednosti, jež může opět uplatnit i na jiných pozicích. Někteří se posléze stávají trenéry nebo kouči, případně dále rostou na pozice Business partnerů nebo HR manažerů.

Zajímáte se o pozici personalisty? Kontaktujte nás. Stále hledáme uchazeče pro firmy v celé republice. S námi rychle zjistíte, proč je výhodné hledat práci přes personální agenturu. Nabídneme vám profesní poradenství a pomůžeme vám najít práci, kterou hledáte.

Jestli vás zajímají i jiné pozice v oblasti personalistiky, případně administrativy, můžete se podívat na naši další nabídku.