uklid na socialnich sitich

Úklid na sociálních sítích v době karantény (pro firmy)

Úklid na sociálních sítích v době karantény (pro firmy)

Co dělat na sociálních sítích jsme si řekli ve zkratce už na LinkedInu. Nyní se trochu rozepíšeme, protože situace se posunula, karanténa stále trvá a firmám dochází nápady nebo občas zapomínají na pravidla.
A některé pravidla stále hledají.

 

  1. Zkontrolujte nastavené kampaně (i když jste to určitě už dávno udělali) a nastavte kampaně nové, efektivní a účinné. Alokujte rozpočty a hledejte cestu, jak fungovat uceleně napříč všemi kanály.
     
  2. Dejte pozor na texty na stránkách. Aktualizujte a změňte je dle potřeby a aktuální situace. Může jít například o poděkování za nákup či informaci o změně doručení. Najít, kde máme všechna potřebná poděkování a hlášky, nemusí být úplně jednoduché. Proto když už je budete hledat, sepište si seznam.
    Až budete měnit informace a texty zase do normálu, nebudete muset všechny změny hledat znovu.
     
  3. Pokud jste dosud mlčeli a neřekli lidem, zda a jak dále fungujete, doporučujeme vám to udělat v nejbližší době. Nechte lidi nakouknout do vaší firemní politiky, ukažte jim, jak tráví vaši zaměstnanci home office anebo sdílejte pár záběrů z výroby, ze kterých vyplyne, jaká jste udělali opatření a jak fungujete dál.
  4. Pokud je váš tone of voice (tón komunikace s lidmi) vážný a seriózní, nemusíte se nutně snažit nasadit roušku či tančit na konferenčním hovoru a následně to dávat na sociální sítě. Nemusíte být najednou někdo jiný. Ano, je dobré lidi pobavit a společně se odreagovat. Neztraťte však u toho svůj způsob komunikace a firemních zásad.
     
  5. Informujte lidi. Nejen slevové akce e-shopů zajímají lidi v době krize. Proto repostujte zprávy ze svého oboru, zaměřte se na zajímavé novinky a trendy a vydávejte i vlastní články a postřehy. Lidé prahnou po informacích a nejtěžší je pro ně nevědomost.
     
  6. Nelze spojit krizi a váš styl podnikání či produkt? Nabídněte lidem alternativy a přizpůsobte se. Těžko můžeme chtít, aby právnická firma začala nabízet operace slepého střeva on-line, ale určitě lze vymyslet něco, co je vám blízké, co souvisí s vaším oborem nebo co umí někdo z vašeho týmu. Třeba už teď takové služby nabízíte, ovšem zatím jen jako vedlejší produkt. Zkuste s nimi vyrazit do světa.
     
  7. Nemlčte. Naučte se rychle reagovat. Připravte si krizové scénáře pro komunikaci na sociálních sítích. Například pravidla pro zaměstnance na LinkedInu.
     
  8. Zaměřte se na newslettery. Sami jsme to vyzkoušeli a opravdu teď fungují lépe než kdy jindy. Třeba ten váš bude příjemným zpestřením mezi mediální masáží všech e-shopů. Udělejte je ovšem jinak. Informativně, edukativně nebo zábavně. To už je na vás.
     
  9. Jestli jste doteď dělali nudný obsah, ať už na web nebo na sociální sítě, nyní přišla chvíle pro to, trochu se uvolnit a zkusit něco nového. Webináře, on-line vysílání, podcasty, on-line školení. Možností je opravdu hodně a nepotřebujete k tomu mnohdy ani nijak zvlášť drahé vybavení.
     
  10. Zrevidujte své metriky. To, co jste měřili dosud, už nemusí být nyní vaším hlavním cílem. Zkontrolujte si vaše metriky, udělejte revizi a třeba začněte sledovat něco úplně jiného.
     
  11. Nezapomínejte na své zaměstnance. Informace jak a proč fungujete, by se neměli dozvídat jako poslední ze sociálních sítí. Vyzkoušejte tedy nějaký on-line nástroj pro komunikaci a zadávání úkolů. Pokud nemáte intranet, vyzkoušejte třeba skupinu na Facebooku či LinkedInu. My fungujeme na LinkedInu pod hashtagem #graftonzdomova
     
  12. Dělejte to, na co nebyl čas. Pokud jej tedy teď máte. Přečtěte si recenze, odpovězte na dotazy a komentáře, připravte si více obsahu, redesignujte web, tvořte týmová videa apod.
     
  13. Napojte se na skupiny z vašeho oboru napříč sociálními sítěmi a získejte nápady či řešení. Doporučujeme třeba skupiny eBrána, Eventy a dodavatelé, Marketing na Instagramu, On-line marketing, blogy stránky Evision blog, Newsfeed, Socialbakers blog nebo jednoduše jen tento článek, kde najdete 60+ nejlepších zdrojů o online marketingu, e-commerce a podnikání.
     
  14. Nevykrádejte nápady, ale inspirujte se a tvořte originální obsah.
     
  15. Nepropadejte depresím a panice. Pak se vaše nálada negativně odráží na vaší tvorbě.